Eieren zoeken

in de winkel

Het heeft mij gestimuleerd op zoek te gaan naar eieren. Gezonde ei-gerechten voor tijdens Pasen.

Ontbijt
De ochtend start beter met wat eiwitten. Een lekkere omelet met groenten en wat mager vlees, is een goede optie. Ik haal zelf normaal gesproken mijn eiwitten uit kwark met muesli als ontbijt. Misschien dat ik met Pasen dat eens verander.

Lunch
Een combinatie die ikzelf niet snel zou bedenken, fruit met ei. Maar het is lekker, geloof me. Twee stuks fruit, wat sla, 3 gekookte eieren, olijfolie, peper, walnoten. Een heerlijke paaslunch!

Avondeten
Pannenkoeken! Ook ideaal wanneer je gaat gourmetten! Gezellig mee tafelen en kleine pannenkoeken bakken. De perfecte combinatie van eieren en bananen, 1,5 rijpe banaan en 3 eieren. Daar kun je genoeg kleine pannenkoekjes van maken. Kaneel en chiazaad zijn heerlijke aanvullende ingrediënten. (Vergeet niet groenten te eten!)

Tussendoortjes
Pfffff, als je alle bovenstaande gerechten hebt gehad hoef je echt geen ei meer te eten als tussendoortje, . Ik hou het bij mijn gewoonlijke fruit en groenten deze Pasen. Maar wanneer je ei als tussendoortje zou willen… Gewoon een hardgekookt ei, is een prima tussendoortje.

ei-weegschaalBalans
Zoals met alles, is het ook deze Pasen natuurlijk van belang om balans te houden. Net als te veel suiker, te veel vet, te veel koolhydraten kan te veel eieren natuurlijk ook. Ik wil hiermee alleen wat alternatieven geven. Zoals Saraï mij adviseert: “Ieder gerecht moet een groenten-, eiwit-, koolhydraten- en vetcomponent hebben.”

Fijne Pasen!